Pagina wordt geladen ...
Bel ons op: 0528 23 23 28 of e-mail naar info@equipmentland.nl
zoeken
Foto weergaveLijst weergave
  • Gekozen filters:

OBFCM

OBFCM | On-Board Fuel Consumption Monitor

Waarom het werkelijke verbruik uitgelezen en gedeeld moet worden

Door op Europees niveau het verbruik van voertuigen te verzamelen krijgt het Europees Milieuagentschap (EEA) inzicht in het daadwerkelijke verbruik. De op grote schaal verzamelde gegevens kunnen vergeleken worden met het verbruik dat door de fabrikant is geregistreerd tijdens de typegoedkeuring.

Welke data wordt er uitgelezen en gedeeld?

  • Datum en tijdstip van uitlezen
  • VIN-nummer
  • Totaal brandstofverbruik
  • Totaal kWh verbruik
  • Totaal afgelegde afstand 

Diesel-, dieselhybride- en LPG-voertuigen

Diesel en LPG voertuigen, al dan niet gecombineerd met een elektrische aandrijving, worden na 3 jaar voor het eerst gekeurd. In de praktijk is dat direct per 1 januari 2024.

Benzine- en benzinehybride-voertuigen

Benzine voertuigen, al dan niet gecombineerd met een elektrische aandrijving, worden na 4 jaar voor het eerst gekeurd. In de praktijk is dat dus per 1 januari 2025.

Volledig elektrische voertuigen

De huidige regelgeving voorziet niet in verplichtingen voor volledig elektrische voertuigen.

Privacy & Recht op weigering

De eveneens Europese AVG wetgeving bevat voorschriften voor het verzamelen, opslaan en beheren van persoonsgegevens. Op basis van de AVG mag de eigenaar van een voertuig weigeren om de gegevens uit te lezen en te delen met instanties. Wellicht zijn er aanpassingen nodig in uw algemene voorwaarden en/of privacyverklaring.

airpress
gys
achydraulic
rav
velyen
hunter
ctr
texa
nilfisk
arex
sice
chicagopneumatic
romess
hitachi
fluke
omcn
unit
rotary
lujan
beta
waeco
ate
privacy statement | algemene voorwaarden | sitemap | contact | cookie instellingen | Website door Webba