De huidige benzinemotoren met directe injectie (GDI) bieden een lager brandstofverbruik en lagere emissies. Dat is de reden waarom meer motor- en voertuigfabrikanten overschakelen op GDI-technologie om te voldoen aan steeds lagere emissiedoelen en de hogere rij-verwachtingen van hun klanten. Maar deze motoren met hoge druk en prestaties werken met zeer kleine toleranties. De ervaring leert dat dergelijke gevoelige precisie componenten maximaal moeten worden beschermd om de motor precies te laten presteren zoals in de fabriek is bedoeld.
Reeds bestaande injectorreinigers zijn gemaakt en getest voor indirect geïnjecteerde of de zogenaamde Port Fuel Injected (PFI) motoren en de problemen van inlaatklepafzettingen (IVD). Deze chemicaliën zijn NIET ontwikkeld voor hardnekkige vervuilingen in de moderne GDI-motortechnologie en bieden geen optimale motorbescherming. Daarom hebben we de JLM GDI Injector Reiniger ontwikkeld.
Sinds de lancering hebben GDI-motoren al problemen gehad met roet afzetting: ophoping van gekookte brandstofafzettingen die de verstuivers vervuilen.
De GDI-problemen worden voornamelijk veroorzaakt door de hogere temperaturen in de cylinder en hogere druk die in het carter vrijkomt en die samen de olieverdamping versnellen. Uiteindelijk veroorzaakt dit oliedruppeltjes die de inlaatkleppen en injectoren vervuilen met een hardnekkige roet laag. De locatie en de hoek van de brandstofinjectoren in GDI-systemen betekenen dat er geen verse brandstof op inlaatkleppen wordt gesproeid, zodat deze niet worden 'gereinigd' of gekoeld om zo de ophoping van damp te voorkomen. Als gevolg hiervan kan deze vervuiling zich ophopen en op inlaatkleppen en injectoren afzetten in slechts 16.000 km (10.000 mijl).
E10 Brandstoffen
Kortom, het is een echt probleem en dit wordt nog verergerd door moderne brandstoffen met tot 10 procent ethanol. Dit initiële probleem wordt aangegeven door slechte prestaties en het “pingelen” of “kloppen” van de motor.
Het gebruik van een brandstof zonder geoptimaliseerde GDI-additieftechnologie zal waarschijnlijk leiden tot vervuilde injectoren en een slechte motorefficiëntie. Motorprestaties dalen, brandstofverbruik neemt toe en emissies stijgen.
Met de nieuwe en geavanceerde brandstofadditief-technologie van JLM blijven de motorprestaties & betrouwbaarheid gedurende de hele levensduur van het voertuig gehandhaafd. Door vervuiling te verwijderen en de injectoren schoon te houden, blijft de motor presteren zoals u verwacht.
De JLM GDI-injector reiniger:
- Verwijdert bestaande injector afzettingen / vervuiling
- Voorkomt vervuiling van de injector
- Verlaagt emissie
- Verlaagt het brandstofverbruik
- Behoudt motorvermogen
- Handhaaft optimale betrouwbaarheid
En is geschikt voor alle GDI-, FSI-, TSI-, TFSI, CGI- en SIGI-motortypes.