Een vervuilde motor die niet meer ‘vrij kan ademen’ is vaak reden tot paniek. Want: lastig te verhelpen, hoge reparatiekosten en misschien zelfs wel het einde van de smerige motor.
Gelukkig hebben de specialisten van JLM Lubricants een uiterst adequate oplossing ontwikkeld die er korte metten mee maakt; de JLM Diesel Intake Extreme Clean-behandeling.
Ga er maar aan staan: de luchtinlaat, verbrandingskamer, inlaatkleppen, gasklep, injectoren en variabele turboschoepen van een verontreinigde dieselmotor reinigen. Dit geldt overigens voor diesels mét en zonder turbo. JLM Diesel Intake Extreme Clean is een uniek en uiterst efficiënt product dat precies doet wat het moet doen: grondig schoonmaken. Dit product is zó enig in zijn soort omdat het vele malen krachtiger is dan een additief dat slechts wordt toegevoegd aan de brandstoftank. Daarom ziet JLM deze Diesel Intake Extreme Clean dan ook meer als een behandeling die de verontreiniging en vuilafzetting rigoureus aanpakt.
Daar komt bij dat er dankzij de langere inwerktijd - ten opzichte van een spuitbus – een maximale verdeling van het additief is door de wervelingen in het inlaatsysteem. Dit heeft alles te maken met het venturi-effect door middel van de meegeleverde hardware, een venturi-disc. Aangezien het om een uitgebreide behandeling gaat kan de werkplaats het product ook als zodanig verkopen aan de klant, dit is een mooie toegevoegde waarde. Belangrijk om te weten is dat de JLM Diesel Intake Extreme Clean-behandeling moet worden uitgevoerd met een stationair draaiende motor die op bedrijfstemperatuur is.
In tegenstelling tot andere producten op de markt, waarvan de behandeling met slechts één vloeistof kort duurt, is de werkwijze bij JLM Diesel Intake Extreme Clean een stuk ingrijpender. Zo kiezen wij er bewust voor om met twéé vloeistoffen te werken, de Cleaner en de Flush (J02285). Alleen zo menen wij de vervuiling pas echt goed aan te kunnen pakken. Daarnaast werkt deze manier van behandelen aanzienlijk langer door zodat er meer vuil wordt losgeweekt en de behandeling uiteindelijk dus effectiever is.
De diverse additieven in de JLM Diesel Intake Extreme Clean zijn bestand tegen hoge temperaturen waardoor ze de verbrandingscyclus in de cilinder doorstaan en daadwerkelijk effectief zijn voor de turbo en in het uitlaatsysteem. Dankzij de werking in dit ‘natraject’ van de verbranding, worden ook de kanalen en kleppen voor de uitlaatgasrecirculatie (EGR) gereinigd.
De JLM Diesel Intake Extreme Clean-behandeling herstelt de oorspronkelijke luchtstroom zodat de krachtbron in het vooronder weer schone lucht tot zich kan nemen. En dus beter zal presteren. En dat is niet alleen in theorie het geval. Wij kennen meerdere praktijkvoorbeelden van dieselauto’s met een vermogensafname die na de JLM-behandeling weer als fabrieksnieuw presteren.
Tot slot is het goed om te weten dat de Diesel Intake Extreme Clean-behandeling door de werkplaats kan worden verkocht in combinatie met een Engine Flush-motorolieadditief (J04835). De toepassing hiervan dient eveneens te gebeuren bij een stationair draaiende motor die op bedrijfstemperatuur is.
- Innovatieve tweetrapsbenadering om vervuiling aan te pakken met maximale resultaten
- Effectieve reiniging van luchtinlaat, verbrandingskamer, gasklep, injectoren en turbo
- Unieke en uiterst effectieve hittebestendige reinigingsoplossing voor turbo's en variabele lamellen
- Verbeterde motorprestaties, brandstofverbruik, stationair draaien en starten
- Langere levensduur van delicate componenten zoals katalysatoren en dieselpartikelfilters (DPF)
- Reduceert emissies